Recensie | Stephenie Meyer – Twilight – Graphic novel

Bella Swan verruilt het zonnige Phoenix voor het regenachtige Forks. Ze heeft moeite met zich aanpassen, en kan maar niet wennen aan het gebrek aan zon. Dan ontmoet ze Edward Cullen, hoewel hij in het begin niet erg vriendelijk tegen haar is, komt ze hem toch overal tegen. Iets klopt er niet aan hem, en Bella probeert er achter te komen wat dat is.

Er lijkt geen einde aan de Twilight hype te komen, want met deze uitgave wordt nog iets extra’s toegevoegd: een graphic novel. Deze versie van het verhaal, wordt uitgebeeld door middel van beelden. Hoewel de lijn van het verhaal dicht bij het boek ligt, gaat het erg snel en lijkt het, voor de mensen die het boek gelezen hebben, alsof er stappen over geslagen worden.

Het boek is geheeld in zwart wit en manga stijl getekend. Hoewel het knap getekend is, lijkt het de plank mis te slaan voor dit verhaal. Zoals gebruikelijk is bij manga wordt er veel gebruik gemaakt van ogen, die in dit geval niets lijken toe te voegen. De scène waarin Bella wordt aangereden is rommelig getekend en het is voor de nieuwe Twilight lezer onduidelijk wat er precies gebeurt. Jammer, want dat leidt de aandacht af van de goed getekende stukken die wel de juist sfeer uitstralen.

Dit boek is de eerste van de tweedelige beeldversie van het boek Twlight.

Twilight
Stephenie Meyer