silber2_fantasyboekenDe gemene Anabel is opgenomen in een inrichting en Liv Silber heeft eindelijk een relatie met Henry, haar droomjongen. Toch loopt haar leven nog niet helemaal op rolletjes. In de droomwereld sluipt een duistere figuur en in de echte wereld maken haar stiefzusje en haar stiefgrootmoeder haar het leven zuur. En dan is er ook nog de roddelblog van Secrecy, die al haar geheimen lijkt te kennen. Wanneer haar zusje Mia begint te slaapwandelen, blijkt er iets heel goed mis te zijn. Zowel overdag als ’s nachts zijn er mensen die nog een appeltje te schillen met Liv hebben en dat maakt het er niet beter op. Gelukkig is er huishoudster Lottie, Henry, en haar stiefbroer Grayson met wie ze samen alle problemen het hoofd probeert te bieden.

Ook in deel twee van deze serie weet Kerstin Gier de lezer zeker te boeien met de nodige humor en vlotte gebeurtenissen. Hoewel de hardcovereditie een flinke pil lijkt, schiet je zo door het boek heen. Silber 2 focust zich vooral op Liv, die worstelt met haar samengestelde familie, met haar vriendje Henry, die bijna niks over zichzelf loslaat, en met de roddels op school. Je vergeet soms bijna dat er ook een droomwereld is, met vele deuren en geheimen. In dit deel ligt de plotlijn rondom de droomwereld meer op de achtergrond en is het vooral een grappig en spannend high school verhaal. De manier waarop Liv en haar zusje Mia omgaan met alle roddels en hun verschrikkelijke grootmoeder, die ze Moker (Monster in Oker) noemen is vrolijk en hilarisch. De ‘Tittletattleblog’ zorgt weer voor smeuige roddels en de lezer kan, net als in deel één, lekker speculeren welk personage er achter Secrecy verstopt zit. Aan het eind van het verhaal komt het droomplot weer naar voren en zorgt het voor een spannend, bovennatuurlijk einde, dat nog meer belooft voor deel drie.

Voor diepgravende, wereldveranderende ideeën moet je niet bij Silber zijn, maar dit boek zorgt voor zeker een fijne avond. Voor je het weet is dit YA-boek vol humor en dromen uit, verlang je naar deel drie én naar de vanillehalvemaankoekjes van Lottie.

Auteur: Kerstin Gier
Titel: Boek der Dromen 2: Silber
Pagina’s: 352