Recensie | Aimee Carter – De Godinnentest

9200000010072505Omdat Kates ernstig zieke moeder zo graag terug wil naar haar geboorteplaats, verhuizen ze van New York naar het piepkleine Eden. Als de plaatselijke hunk belangstelling voor Kate krijgt, wekt dit de woede van Ava, zijn vriendin. Het had Kate dus eigenlijk niet moeten verbazen dat het feestje in het bos waar Ava haar voor uitnodigt, er helemaal niet blijkt te zijn. Wat ze alleen nooit had kunnen voorzien, is dat Ava uitglijdt, met haar hoofd op een steen terechtkomt en doodstil blijft liggen. Dan duikt er uit het niets een jongen op. Hoe hij het doet is een raadsel, maar hij wekt Ava weer tot leven en verdwijnt. Maar niet voordat hij Kate een voorstel heeft gedaan: als zij naar zijn landgoed Eden komt en een reeks van zeven testen aflegt, kan ze niet alleen onsterfelijk worden, maar ook een heuse godin en… zijn bruid.

De Godinnentest heeft een vliegende start met allerlei nieuwe indrukken en bijna-ongelukken. Het is dan ook niet moeilijk om met Kate mee te voelen ene gelijk mee te laten slepen in haar leven. De titel van het boek geeft eigenlijk al weg welke keus Kate maakt, maar dat neemt geen seconde de spanning weg. Hoewel hier en daar ietwat cliché, de plaatselijke hunk die meteen voor Kate valt, de jaloerse vriendin en de onderwerpen van de zeven testen, is dit een heerlijk boek om te lezen en een heldin die je aandacht vasthoud en je meeneemt in haar problemen. Soms dreigt het tempo wat te veel te vertragen, maar nooit zoveel dat je het boek lang kan laten liggen. Alles bij elkaar is het dan ook met plezier uitkijken naar het volgende deel.
(Rebecca de Man)

Titel: De Godinnentest
Auteur: Aimee Carter