Latest news for kamagra oral jelly 100mg (brand) $253.00

Average Rating: 4.6 out of 5 based on 178 user reviews.

20140701_204135In mijn huiskamer staat een antieke houten ton waarin ik de boeken zet die ik nog wil lezen. Er staan meer dan tien boeken in. De somberste kaften zijn bedekt door een dikke laag stof en zien al maanden lijdelijk toe hoe ze links en rechts ingehaald worden door flitsende, kleurrijke covers. Aan de dikte van de stoflaag op die boeken lees ik af hoe lang het geleden is dat ik besloot dat ik ze zou lezen, en hoe schuldig ik me moet voelen dat ik steeds andere boeken voor laat gaan. Don’t judge a book by its cover zeggen ze – en dat gaat zeker op. Maar het is onbetwistbaar dat de kaft de eerste indruk bepaalt, of je het nu over boeken of mensen hebt. Soms word je bevestigd in je vermoeden: ja, dit was inderdaad een saai, leuk, grappig boek. En soms word je verrast, in positieve of negatieve zin. Kamagra oral jelly 100mg (brand) $253.00 dat boek met die spetterende kaft blijkt complete bagger. Onder die saaie flap zit het boeiendste verhaal dat je ooit gelezen hebt. Opnieuw: het zijn net mensen. En net als bij mensen kun je er weinig aan doen wat je eerste instinct is bij het zien ervan. Wat je wel kunt doen, [kamagra oral jelly 100mg (brand) $253.00] en wat je soms wat mij betreft moet doen, is tegen dat instinct in schreeuwen. Want je instinct is soms een lui, onnozel zwijn. “Maar ik heb geen zin om dat boek te lezen! Kijk er nou eens naar! Dat ga ik vast niet leuk vinden!” Zoals je moeder vroeger zei als je iets niet wilde eten: je weet niet of het vies is als je het niet probeert. Een paar jaar terug heb ik me geworsteld door Dostojevski’s Misdaad en straf, en hoewel het boek wel 300 pagina’s korter had kunnen zijn zonder daar wat mij betreft noemenswaardig onder te lijden, bleek het een fantastische glimp in de werking van de menselijke geest. Net als de bundel verhalen die ik gelezen heb van de onlangs voor een Nobelprijs in de Literatuur genomineerde Alice Munroe: Lief leven. Niet mijn genre, niet mijn voorkeur, niet mijn eerste keus, maar desondanks een van de geweldigste bundels korte verhalen die ik ooit heb gelezen. Munroe bleek een kunstenares met woorden die in één pennenstreek iets neerzette wat je als lezer overtuigt en ontroert – en waar je als schrijver alleen maar jaloers op kunt zijn. Wat mijn punt denk ik is, in deze eerste blog op waar ik het wel voornamelijk over fantasy zal hebben omdat ik dat nu eenmaal leuk vind, is dit. Fantasy is bij uitstek een genre dat ons aanspoort om buiten de lijntjes te kleuren kamagra oral jelly 100mg (brand) $253.00, out-of-the-box te denken, buiten je comfort zone te stappen. En daarom zijn lezers van fantasy bij uitstek de mensen die de parels buiten het genre zullen waarderen. Dus lees fantasy, maar houd je ogen open. Want soms zul je versteld staan wat je buiten het genre voor fantastisch aantreft. estherEsther Scherpenisse (1979) is schrijver van kamagra oral jelly 100mg (brand) $253.00 fantastische verhalen – dat wil zeggen: sciencefiction en fantasy. Het eerste verhaal dat ze verkocht was ‘Het prismaproject’, dat een enthousiaste uitgever opnam in een bundel van de beste Nederlandstalige fantastiek. In die bundel staan ook verhalen van onder meer Thomas Olde Heuvelt en Paul Evanby. Haar meest recente verhaal ‘Ter ziele’ ging ervandoor met de eerste plaats bij de Paul Harland Prijs 2013.