Latest news for exelon 1.5mg pills $157.00

Average Rating: 4.8 out of 5 based on 177 user reviews.

Al zijn hele leven lang leest Paul Horsman science fiction en fantasy, het kwam niet bij hem op om zelf te gaan schrijven. Toch doet hij dat sinds 2007 en debuteerde hij dit jaar bij uitgeverij Zilverspoor. Hoogtijd om kennis te maken met deze Nederlandse auteur. Heeft u al veel reacties op uw eerste boek gehad? Ik heb diverse reacties gehad en tot nu toe, gelukkig, allemaal erg positief. Eén dame vertelde dat ze het gevoel had zelf een van de Kompanen (de groep hoofdpersonen) te zijn en alle avonturen mee te beleven. Dat vond ik een mooi compliment. Wat is uw inspiratie geweest voor Rhidauna en de rest van de De Schaduw van de Revenaunt boeken? Inspiratie kwam uit vele hoeken. De wereld, met al die landen die in mijn jeugd nog mysterieus en onbereikbaar leken. Dan de geschiedenis in al haar facetten. De vele boeken die mijn kamers vullen. Foto’s van gezichten, landschappen, gebouwen; allemaal bronnen van avonturen. Mijn veertig jaar bij Scouting en de tijd dat ik als dienstplichtig soldaat in Suriname diende; lang geleden. . . Belangrijke inspiratiebronnen zijn schrijvers als de Eddingsen, Raymond Feist en Ellis Peters van de Brother Cadfael boeken. Die wist zo goed van de middeleeuwer een mens als wij allemaal te maken. PC games: van Baldur’s Gate tot Skyrim. Mijn uitgever herkende direct een vleugje D&D in mijn stijl. Geen wonder; de Forgotten Realms zijn een fascinerend gebied! Desondanks schrijf ik wel epische fantasy, maar geen high. Geen traditionele elven, geen orcs. Al mijn monsters komen uit de bestaande mythologie. Kobolden, een banshee, een wrake (mijn vertaling van het Engelse woord ‘wraith’). De boze tegenstander gebruikt bijv. golems van gebakken modder, vuurvogels en ondoden (skeletten en wedergangers). Op de omslag van Rhidauna is te lezen dat u pas in 2007 met schrijven bent begonnen. Bent u voor die tijd wel op andere manieren bezig geweest met het scheppen van fantasy en/of andere verhalen? Niet werkelijk. Ik heb mijn leven lang heel veel Science Fiction en fantasy gelezen, maar nooit zelf geschreven. Ik had er geen tijd en vooral geen geduld voor. Waarom bent u begonnen met het schrijven van verhalen? Ik heb altijd al gehad dat dingen die ik hoorde of [exelon 1.5mg pills $157.00] las, aanleiding waren voor allerlei kleurige beelden, potentiële avonturen. Daar was soms maar een woord, een naam voor nodig. Op een gegeven moment moesten al die beelden en al die snippertjes informatie in mijn hoofd eruit. Eigenlijk vanzelf begon ik er in 2007 een verhaal van te maken. De eerste pogingen verzandden, vooral ook omdat ik geen idee had waar ik heen wilde. Ik werkte toen, en nu nog niet, volgens een plot. De gebeurtenissen ontstaan onder het schrijven en het enige wat ik heb is een einddoel. Wel heb ik bergen achtergrondinformatie vergaard en, voor mijn doen netjes, in mappen opgeborgen. Toen ik begon met schrijven had ik niet het idee dat het ooit iets zou worden. Dat gevoel groeide gaandeweg. Pas toen ik mijn werk eind 2010 liet lezen aan W. J. Maryson, en die zei dat hij er wel wat in zag, werd ik er zelf iets zekerder in. Op uw website graylorne. blogspot. com is het een en ander aan achtergrondinformatie te lezen: zo is er een ontstaansgeschiedenis van de wereld te lezen en zijn er ook kaarten te zien, die lijken te verklappen dat er nog veel meer aan zit te komen. Hoe lang gaat het epos naar verwachting worden? Ik was nooit van plan een serie te schrijven. Het eerste voor mij acceptabele manuscript telde 250. 000 woorden. Daarvoor had ik Maryson gevraagd een lijnredactie te doen. Helaas is het daar door zijn zo plotselinge overlijden niet meer van gekomen, maar zijn eerste advies heb ik wel opgevolgd. Dat was om het manuscript in twee delen op te splitsen. Dit zijn uiteindelijk de boeken Rhidauna en Zihaen geworden. Hoeveel delen het uiteindelijk gaat worden, weet ik niet. Dat hangt ook af van dat ene harde feit: verkoopcijfers. De wereld van Rhidauna geeft gelegenheid voor nog veel meer verhalen. Tot nu toe heb ik alleen het Westelijke continent gebruikt, maar het Oostelijke is er ook nog. Plus allerlei eilanden en een heel leeg, onbekend stuk oceaan waar nog van alles kan schuilen. Exelon 1.5mg pills $157.00 dus er is stof genoeg. Daarbij ben ik naast de Schaduw van de Revenaunt nog met een ander boek bezig, onder de werktitel De Scarfar Saga. Dit speelt zich af in een totaal andere wereld, met een ander thema. Ik vind het prettig om ook met andere ideeën bezig te zijn. Het telt tot nu toe zo’n 20. 000 woorden en groeit gestaag. Gaan de personages uit het eerste boek met zijn allen verder, of kunnen we verschillende boeken over de verschillende personages verwachten? In deel twee komen er nog een aantal personen bij. Dan splitst de groep zich. Deel drie gaat verder met de centrale hoofdpersoon Ghyll en speelt zich voor een groot deel een korte tijd later af dan deel twee. Deel vier gaat verder met exelon 1.5mg pills $157.00 Bo, die een eigen queeste opgelegd krijgt, voortbordurend op deel twee (dus dat houd ik nog even stil). Deel vijf wordt van Damion en Uwella exelon 1.5mg pills $157.00, en speelt zich af in Vavaun. Deze delen lopen parallel aan deel drie en tellen beide op dit moment al zo’n 40. 000 woorden. Dan heb ik nog een idee liggen voor een boek met Olle en Kaati, en iets wat verdergaat op een gebeurtenis uit deel drie en dat zich afspeelt onder water (Blauwe wikken, dus geen zeemeerminnen). Tenslotte moet er natuurlijk nog een afsluitend deel komen. Daarvan heb ik alleen het einde, maar de weg erheen is me nog niet duidelijk. In het boek wordt hier en daar wat onderhuidse kritiek gegeven op de tempels en de manier waarop die over elkaar denken. Is dat een commentaar op de manier waarop in onze werkelijkheid verschillende geloven elkaar beconcurreren? Niet zozeer de geloven als wel de diverse overheidsdiensten. De tempels in Rhidauna hebben enigszins de rol van onze bedrijfsschappen. Ze bepalen de richtlijnen, verzorgen de trainingen en besturen de gilden van de ambachten waarin hun God gespecialiseerd is. Die tempels zijn als reactie op eerdere onlusten sterk in zichzelf gekeerd; verzuild geraakt. Dit remt de ontwikkeling van het land. Dit idee is gegroeid. Ik ben niet zo geëngageerd, maar dit vloeide haast vanzelf uit mijn toetsenbord. Langs elkaar heen werken, verspilling van geld en mankracht, gebrek aan investeringen in onderwijs en industrie; we zien het dagelijks. Heeft u een bepaald doel dat u met uw boeken wilt bereiken? Mijn enige doel is om mensen te vermaken. Ik heb geen literaire aspiraties; dat kunnen anderen veel beter dan ik. Waar ziet u uzelf over vijf jaar, als schrijver zijnde? Over vijf jaar hoop ik een graag gelezen fantasyschrijver te zijn. Dat lijkt me meer dan genoeg.