Latest news for diovan 160mg pills 160.00

Average Rating: 4.6 out of 5 based on 161 user reviews.

Vorige week was het interview met te lezen. Ze vertelde onder andere over ‘De toverlantaarn’, het boek dat ze voor schrijver illustreerde. Daarom deze week een interview met Maarten over Iris, schrijven en natuurlijk spoken! Je boek ‘De toverlantaarn’ is geïllustreerd door Iris Compiet. Hoe hebben jullie elkaar leren kennen en hoe was de samenwerking? Ik deed de redactie voor het blad Elf Fantasy Magazine, en was in die hoedanigheid altijd op zoek naar nieuw tekentalent in het fantasygenre. Diovan 160mg pills 160.00 iris stuurde haar werk naar het tijdschrift en ik vond het zo mooi dat ik het altijd bewaard heb. Toen ik van plan was een boek te schrijven heb ik weer contact gezocht. Hoe was het om je boek door middel van haar tekeningen tot leven te zien komen? Geweldig. Ik werk heel beeldend. Als ik schrijf zoek er automatisch al beelden bij. Zo zoek ik bij elk personage en alle locaties sfeerfoto’s op het internet. Dat help me met beschrijvingen. Nu stuur ik die naar ook Iris, zodat ze een idee heeft diovan 160mg pills 160.00 van wat ik in gedachten heb. Het leukste is als ze eigenwijs is en haar eigen visie laat zien. Op die manier is bijvoorbeeld oom Ron tot stand gekomen, een van mijn favoriete personages in het boek. Iris vertelde dat je bezig bent met een verhaal over haar . Klinkt leuk, wordt het een heel boek denk je? Denk je dat jullie nog vaker zullen samenwerken in de toekomst? De heksjes… Ja, dat was al een project van Iris voordat ik mijn visie er op gaf. Het was eigenlijk een test of we ook andersom konden wat we met Spokenjagers al deden. Eerst tekende ze en daar bedacht ik dan het verhaal bij. We hebben het er wel eens over om een duo te vormen, zoals Annie MG Smidt en Fiep Westendorp. Maar zoiets moet groeien door samen te publiceren. We zoeken elkaar wel steeds op: ik houd alles bij wat Iris doet via Facebook en Twitter. Als je schrijft is dat moeilijker, maar ik probeer ook te delen waar ik mee bezig ben, zodat Iris er door geïnspireerd kan raken. Zo zijn we nog niet eens klaar met de heksjes, of er lijkt alweer een nieuw project in de steigers te staan – over een grappig mannetje dat een ‘mensologisch museum’ wil oprichten diovan 160mg pills 160.00, met navelpluis, oorsmeer, scheetjes in potjes en dat soort dingen. Geen idee of dat een heel boek gaat worden. Het moet vooral vanzelf groeien en spontaan blijven. Dat vinden we allebei belangrijk. Hoe ben je op het idee voor ‘De toverlantaarn’ gekomen? En in op wat voor manier ben je zelf geïnteresseerd in de paranormale wereld? Ik schrijf al sinds ik heel jong ben, maar ik vond mezelf nooit goed genoeg om een heel boek te schrijven. Het zijn de mensen om me heen die me hebben gemotiveerd om dat te doen. Mijn vrouw Catalijn en een vriend, Thijs, hebben hier in 2009 een hele grote rol in gespeeld. Thijs en Catalijn hebben zelfs een maand mijn werk overgenomen zodat ik tijd had om te schrijven. Ik overlegde veel met hen en voornamelijk samen met Thijs is de verhaallijn tot stand gekomen. Catalijn heeft me heel goed geholpen in de afrondende fase en ze steunt me nog steeds in alles wat ik doe. Het paranormale – grappig dat je dat zo noemt – had vroeger veel mijn interesse. Ik vind die term niet echt van toepassing op mijn werk, omdat het vaak een negatieve lading heeft. Door gebruik van humor probeer ik duidelijk te maken dat het niet te serieus bedoeld is allemaal. Toch heb ik me als tiener wel erg verdiept in de theorieën die bestaan achter allerlei fantasiewezens: spoken, elfen, engelen en dat soort zaken. Ik verzamelde er boeken over. Zo heb ik nog altijd boeken in de kast die ‘Anatomie der engelen’ heten, of ‘Magie voor beginners’. Ik vind het nog altijd geweldig dat er mensen zijn die dit zo serieus nemen dat ze die wezens een plaats geven in onze wereld. Het leven wordt er een stukje mooier en kleurrijker van. Dat is denk ik wel iets wat je in ‘de Toverlantaarn’ terugleest. Hoe was het om over de dood van zo’n jonge jongen te schrijven? De dood hoort bij het leven. In je kindertijd is de wereld is je speeltuin en er zijn veel gevaren. Pas als je ouder bent besef je welke risico’s je destijds liep. Toch vond ik de dood niet zo eng toen ik jong was. Het leven vond ik enger. Je hebt zelf minder controle over wat er om je heen gebeurt, je snapt veel dingen nog niet en daardoor lijkt de wereld gevaarlijker. Als volwassene is de dood van een kind extra tragisch, maar als je zelf een kind bent is de dood heel abstract. Af en toe zaten er best enge stukken tussen voor zulke jonge kinderen. In hoeverre heb je daar rekening meegehouden tijdens het schrijven en hoe ver denk je dat je daarin kunt gaan? Een boek is een heel veilig medium. Je kunt het wegleggen als je wilt stoppen met lezen en de beelden die je voorgeschoteld krijgt zijn nooit enger dan je eigen fantasie je voorspiegelt. Als je kijkt wat kinderen tegenwoordig voor hun kiezen krijgen op televisie, of in games, valt het in mijn boeken heel erg mee. Tijdens het schrijven heb ik in het verhaal verwerkt wat ik zélf eng vond, dus ik heb me niet echt ingehouden. Kinderboekenschrijvers hebben een missie, vind ik, om hun lezers te laten zien dat een boek net zo spectaculair is als een film. Ik heb daarvoor alles uit de kast getrokken. Wat vond je zelf het moeilijkste stuk in het boek om te schrijven? Het eind. Als lezer ben ik ongeduldig, zeker in de laatste hoofdstukken. Ik wil weten hoe het afloopt en vlieg meestal door die laatste pagina’s heen. Beschrijvingen sla ik stiekem over. Als schrijver heb ik dezelfde neiging. Ik leef met de lezer mee en ga in een sneltreinvaart richting de ontknoping. Het kostte me veel moeite om af te remmen en overal bij stil te staan. En wat het leukste? Dialogen. Soms lees ik ze hardop als ik aan het schrijven ben en heb ik de tijd van mijn leven. Komt er een vervolg? En kunnen we naast Spokenjagers nog meer (spannende) dingen van je verwachten? Ik ben nu hard aan het schrijven aan deel twee en voorzichtig ook al aan deel drie. Er is een overkoepelende verhaallijn die vier boeken zou kunnen vullen. Dat wist ik al toen ik werkte aan De Toverlantaarn, dus ik heb daar al aanwijzingen in verwerkt die je pas [diovan 160mg pills 160.00] snapt als je de latere delen leest. Ik zou ook heel graag mijn samenwerking met Iris willen uitbouwen en dat houdt waarschijnlijk in dat ik voor een iets jongere doelgroep ga schrijven, omdat jongere kinderen meer houden van illustraties. Dat is écht een droom – dat kinderen op jongere leeftijd met mijn boeken beginnen en als ze wat ouder zijn nog steeds geboeid blijven door mijn verhalen.

Foto's: Ron Bokje